Veel gestelde vragen en hoe werkt bestellen

Uitleg hoe bestellen werkt

Ik wordt regelmatig gebeld met de vraag, ik heb een kussen nodig op zaterdag/zondag hoe zit dat met ophalen en inleveren.  Vandaar even een uitleg hoe ik werk.

Ik ben een zelfstandig ondernemer en werk vrijwel altijd in mijn eentje. in het weekend ben ik zelf aan het bezorgen, opbouwen, afbreken, ophalen of begeleiden ( en heel heel soms een keer vrij). Omdat ik niet op twee plaatsen tegelijk kan zijn, heb ik de keuze gemaakt om in het weekend niet standaard geopend te zijn voor ophalen en inleveren. 

Om de kosten voor u niet te hoog op te laten lopen, heb ik daarom de keuze gemaakt, dat mensen die zelf ophalen en inleveren , hun spullen vrijdag (2 standaard tijden) op mogen halen en maandag (9:00-10:00) in te leveren. En men dan slechts voor een gebruiksdag hoeft te betalen.

BELANGRIJK

Om u niet te veel te laten betalen, hier de uitleg hoe te boeken:

ZELF OPHALEN EN INLEVEREN

  1. Selecteer het artikel wat u wilt en doe deze in de winkelwagen met eventuele opties zoals bv. haspel,  valmatten. OP en afbouw door ons is niet mogelijk als u zelf ophaalt en inlevert. 
  2. Ga naar de winkelwagen
  3. Selecteer de gewenste gebruiksdatum. ( website geeft zelf aan of artikel wel of niet beschikbaar is)
  4. Voeg eventueel nog opties toe.
  5. selecteer uw gewenste ophaalmoment en inlevermoment  (zelf ophalen)
  6. klik op bestelgegevens invoeren (rechtsonder)
  7. Vul de gevraagde gegevens in, kies uw afkoopregelingen en ga akkoord met de algemene voorwaarden
  8. Rond de bestelling af
  9. U ontvangt een bestelbevestiging vanuit de website. Het artikel staat dan meteen voor u gereserveerd.
  10. Betaling contant bij afhalen (niet pinnen) of vooraf overmaken per bank. Er zit geen betaalfunctie in de website.

DOOR ONS LATEN BEZORGEN EN OPHALEN

  1. Selecteer het artikel wat u wilt en doe deze in de winkelwagen met eventuele opties zoals bv. op en afbouw , haspel,  valmatten. 
  2. Ga naar de winkelwagen
  3. Selecteer de gewenste gebruiksdatum. ( website geeft zelf aan of artikel wel of niet beschikbaar is)
  4. Voeg eventueel nog opties toe.
  5. selecteer uw gewenste bezorgmoment. 
  6. U kunt nog geen tijden of iets invoeren, daarvoor neem ik later contact op. 
  7. klik op bestelgegevens invoeren (rechtsonder)
  8. Vul de gevraagde gegevens in, kies uw afkoopregelingen en ga akkoord met de algemene voorwaarden
  9. Rond de bestelling af
  10. U ontvangt een bestelbevestiging vanuit de website. Het artikel staat dan meteen voor u gereserveerd.
  11. Betaling contant bij afhalen (niet pinnen) of vooraf overmaken per bank. Er zit geen betaalfunctie in de website.
  12. U ontvangt ongeveer 7 dagen voor uitvoerdatum een vragenlijstje voor de planning transport.
  13. U ontvangt ongeveer 3 dagen voor uitvoerdatum (mits u de vragenlijst heeft beantwoord) de ingeplande tijden voor bezorgen en ophalen.
  14. betaling contant bij afleveren of vooraf overmaken per bank. Er zit geen betaalfunctie in de website.

Vaak gestelde vragen:

Vraag:  Is dit kussen op die en die datum beschikbaar?

Antwoord: Ik werk met een realtime voorraadsysteem gekoppeld aan de website. Dat houdt in dat mijn voorraad actueel online staat. Is iets vrij dan kunt u het boeken, is het niet vrij dan zal het systeem dat aangeven. Iedereen kan dit 24 uur per dag , 7 dagen per week boeken. Het is daarom zinloos om u te vertellen of iets vrij is, want nog tijdens het gesprek of het lezen van mijn antwoord kan dit alweer anders zijn. U zult daarom altijd op de site moeten kijken en boeken. Als u bestelling afwerkt, staan de materialen meteen voor u gereserveerd ( u ontvangt een bevestiging van uit website, geen bevestiging ontvangen dan is er iets fout gegaan, neem dan even contact op.)

Vraag:  Ik zoek meer van een artikel dan dat u voorraad heeft?

Antwoord:De voorraad online is mijn werkvoorraad en niet ingericht op grotere evenementen of piekvragen. Aangezien ik met meerdere collega's samenwerk zijn grotere aantallen vaak wel realiseerbaar, maar moet ik daarvoor mijn netwerk inschakelen. Dus als u meer zoekt dan wat er is, mail dan naar info@sensationair-breda.nl , vermeld duidelijk datum en welk artikel/welke artikelen u zou willen en in welke aantallen.

Vraag:  Ik heb met spoed een kussen nodig, maar ik kan op uw website niks boeken, terwijl hij aangeeft dat er wel voorraad is?

Antwoord: De website is zo ingericht dat u een dag voor gebruiksdag al niks meer kan inboeken. Dit om te voorkomen, dat ik geen tijd heb om artikelen te controleren alvorens te verhuren. Ook wordt transportplanning 2 dagen vooruit gemaakt en zou een bestelling met bezorgen misschien er al helemaal niet meer tussen passen op het moment dat u zou willen. Voor een Spoed bestelling kunt u het beste appen naar 06-46253334. Geef in de app aan welk artikel u zou willen, de datum en de eventuele opties die u zou willen. Zodra ik dan bij een computer ben, neem ik contact op en kijken we wat er op korte termijn nog mogelijk is. Spoed bestelling kunnen een hoger tarief hebben dan gewone bestellingen.

Vraag:  Kan ik een offerte krijgen?

Antwoord:Voor eenvoudige orders ( 1 a 3 artikelen ) maak ik geen offerte, u kunt het artikel bestellen op de website en dan zijn alle prijzen inzichtelijk. Daar zal met een offerte niks aan veranderen. Bestellingen kunt u kosteloos annuleren tot 15 dagen voor ophaal/uitvoerdatum of gewoon bestelling niet afronden. Offertes voor grotere orders kunt u het beste mailen naar info@sensationair-breda.nl . Geef zo duidelijk mogelijk aan wat u wilt, vergeet bij leveren geen afleveradres en stuur altijd uw telefoonnummer mee.

Voor stretchtent inclusief inrichting kunt u altijd een offerte aanvragen.

Vraag:  Ik heb het kussen op zaterdag/zondag nodig wanneer kan ik dan ophalen?

Antwoord: Dit staat uitgelegd boven aan de pagina. Als u niet kiest voor standaard ophaal of inlevertijden, dan is dat mogelijk tegen meerprijs. De standaardmeerprijs €20,00 is voor een afwijkende tijd ma-vr tussen 10:00-17:00 en gaat altijd in overleg. Inlevermoment anders dan ma-vr 10:00-17:00 is ook mogelijk , meerprijs op aanvraag.

Vraag: Ik heb een certificaat nodig voor aanvraag bij gemeente, zijn uw kussens gecertificeerd?  

Antwoord: Gemeentes vragen steeds vaker (goede zaak) om certificaten. Helaas weet niet elke ambtenaar van de hoed en de rand. Certificaten zijn er alleen bij luchtkussens met een opblaasbare bodem. Boarding, voetbalkooien, levend tafelvoetbal (zonder bodem) en alle andere kussens zonder bodem zijn niet certificaat-plichtig ( zijn dus ook geen certificaten voor). Alle springkussens en stormbanen en andere kussens met een bodem. Die voldoen aan alle regels die we in Nederland hanteren. Dus ja een certificaat van een Nederlands keurinstituut conform nen 19640 en worden na elke verhuring gecontroleerd. Als u een bestelling doet, dan zet u in de opmerkingen dat u een certificaat nodig heeft voor de gemeente. U ontvangt dan een kopie certifaat voor aanvraag. Krijgt u geen vergunning dan annuleert u de bestelling. Uw vergunningsaanvraag duurt als het goed is langer dan de kosteloos annuleren volgens algemene voorwaarden.

Vraag:  Kan ik het kussen gebruiken als het regent?

Antwoord: Kussens kunnen tegen regen, maar waterdicht zijn ze niet. En door regen worden kussens erg glad en dat brengt de nodige risico's met zich mee. Wij adviseren bij regen om het kussen niet te gebruiken. Een dakje helpt niet tegen de regen, die zijn tegen de zon. Overdekken met zeil kan in sommige gevallen helpen. Kleine niet overdekte 4x3 kussens passen in een 4x6 partytent ( en groter) dus dat is eventueel ook een optie voor droog springen.

Vraag:  Kan ik kosteloos annuleren als het regent?

Antwoord: Nee dat kan niet. Het risico van regen is een risico wat voor u zelf is. Met annuleringsafkoop kunt u dit risico afkopen voor 10% van de totale huurprijs. Annuleringsafkoop kan u alleen selecteren op moment van bestellen en niet met terugwerkende kracht.

Zonder afkoopregeling zijn de standaard annuleringsvoorwaarden van toepassing. In de gedachte als u op vakantie gaat en het regent, dan krijgt u ook uw geld niet terug. Er is voor u iets gereserveerd en dat heb ik niet kunnen verhuren aan iemand die het misschien binnen zou gebruiken of geen last heeft van regen.

Verder is regen vaak een heel plaatselijk verhaal en zit de weerman vaker fout dan goed.

Vraag:  Wat wordt bedoelt met schadeafkoopregeling?

Antwoord: Schade afkoopregeling is een regeling waarmee u mogelijk kosten voor een door u veroorzaakte schade aan gehuurde materialen kunt beperken. Voor 10% van de huurprijs materialen. Deze afkoopregeling dekt geen brand, diefstal of opzettelijk toegebrachte schade (vuurwerk is er hier een van). Voorbeelden van wat wel gedekt wordt:

  • met in/uitladen van het kussen blijft hij ergens hangen en scheurt het zeil, dit is gedekt.
  • U laat tijdens het transport naar binnen/buiten iets uit uw handen vallen en het breekt.
  • Een van uw gasten verliest zijn evenwicht en land op een gehuurd artikel, artikel breekt.

BIERPULLEN vallen niet onder welke afkoopregelingen dan ook , biertafels voor oktoberfesten of gelijkwaardig (zuipfeestjes) vallen ook niet onder een afkoopregeling. ( Zat zijn en op tafel gaan dansen is opzettelijk toegebrachte schade, Proosten en keihard glazen pullen tegen elkaar slaan, waardoor ze stuk gaan ook)

Vraag:  Ben ik verplicht om een springkussen vast te zetten ook als het niet waait?

Antwoord: Kort en krachtig. JA. Wind wordt vaak onderschat en het aantal ongelukken met springkussens haalt al een aantal jaren wel de krant ( zeker in komkommertijd). De wetgever geeft mede daarom aan dat springkussens ten alle tijden verankerd moeten zijn. En ik kan niet anders zeggen gelijk heb je. Een volwassen man van 100 kg , gaat met een beetje kite en weinig wind meters door de lucht, Een springkussen is een hele hele grote kite en een kind is geen man van 100 kg. Vergeet de illusie dat je het springkussen met de hand wel even tegen houdt en verder is een windvlaag sneller dan u.

BEN WIJS en veranker je springkussen altijd. Had ik het maar gedaan als je bij de eerste hulp staat is te laat.

Vraag:  Zijn valmatten verplicht?

Antwoord: Valmatten zijn verplicht op een niet valdempende ondergrond.En wel bij elke opening en dan rond de gehele opening. Zowel bij ingang als uitgang.

Vraag:  Wat is een valdempende ondergrond?

Antwoord: Gras op zand/klei/veen, zand (minimale laag 30cm) , schors/houtsnippers ( minimale laag 30 cm, niet scherp grind (minimale laag 30cm, kunstgras mits op valdempende onderlaag, dus geen lapje kunstgras op de tegels).

DE VOLGENDE MATERIALEN ZIJN OP ZEKER NIET VALDEMPEND , asfalt, tegels, betonklinkers, bestrating in het algemeen.

Vraag:  Hoever moeten de haringen in de grond?

Antwoord: Zover zodat je je tenen er niet meer aan kan stoten, dat is dus vrijwel helemaal. U zult niet de eerste zijn, die naar de eerste hulp kan met een paar gebroken/gekneusde tenen.

Vraag:  Waarom is plaatsing van springkussen of tent op bestrating zo veel duurder dan op gras?

Antwoord: Vanwege veiligheid moet er aan een springkussen of tent op bestrating heel veel gewicht, Springkussen 160kg per ankerpunt ( kleinste springkussen 6 ankerpunten =960kg, stormbanen (min 12 ankerpunten) vanaf 1920kg en aan een tent 500 kg per ankerpunt. Dit zijn zoals u ziet nogal wat kilo's en dit kan niet vervoerd worden met een busje. Hiervoor moet er vrachtwagens worden ingezet en met minimaal 2 ritten ( brengen en ophalen, en dat heen en weer, dus 4 x de afstand) en laden , lossen en op zijn plek zetten is bewerkelijker. Die ritten worden uitbesteed aan transport bedrijf en vrachtwagen transport met kraan is gewoon duur.

Het is niet voor niets dat ik zeker voor springkussen adviseer om dit op gras te plaatsen, veel veiliger en veel goedkoper.

Vraag:  Past het materiaal in mijn auto?

Antwoord: Ik heb geen verstand van auto's, daarom staat bij elk artikel de transport afmeting. Dan kunt u zelf meten of het gaat passen. Ervaring leert dat 4x3 kussens in vrijwel elke auto past, als de achterbak plat is (geen sedan/cabrio) , alle grotere kussens is vaak aanhanger werk. Maar meten is weten. Bestelt u meerdere artikelen dan heeft u dus ook meerdere keren dat volume.

Vraag:  Waarom mag er geen confetti op een springkussen?

Antwoord: Op zich is confetti op een kussen helemaal niet zo een probleem, maar als confetti nat wordt, dan gaat confetti kleur afgeven. Als je het kussen oprolt met confetti dan heb je heel vaak door condensvorming in het kussen dat deze comnfetti nog vochtig wordt. En dan komen er vlekken in het springkussen. En die vlekken krijg je er niet meer uit. Het is dus een grote veroorzaker van permanente schade. Regen en confetti is helemaal drama, dan weet je zeker dat alles onder zit. Schade door confetti wordt altijd berekend en begint vanaf €100,00 Dus droge confetti op een kussen kan, maar zorg dat alle confetti ( ook in de randen en naden) uit het kussen is, alvorens op te ruimen. Dat bespaart vervelende rekeningen.

Vraag:  Moet ik borg betalen?

Antwoord: Ik vind borg erg klantonvriendelijk en een hoop heisa. Terwijl de meeste klanten gewoon spullen netjes behandelen. Om de goede niet onder de kwade te laten lijden , werk ik daarom niet met borg. Schades, niet schoonmaken, manco's of andere zaken, die extra kosten met zich meebrengen worden achteraf aan uw gefactureerd. ( U ontvangt u altijd een foto van het geconstateerde. En de bijbehorende kosten, of de melding dat kosten worden opgevraagd bij leverancier/reparateur) Dat ik geen borg vraag betekent niet dat u niet hoeft schoon te maken of iets kapot/kwijt mag maken. Schades/vermissing/schoonmaak/reparatie wordt doorberekend tegen kostprijs. ( ik verdien mijn geld met spullen verhuren, niet met pootje uitdraaien bij schades en dergelijke)

Vraag:  Mijn kussen zakt steeds in als ik de blower/blaasapparaat uit zet, nadat hij is opgeblazen?

Antwoord: Ja dat is normaal. Een springkussen is gestikt dat betekent dat hij dus vol zit met kleine gaatjes. Verder om te kunnen veren zal er lucht in en uit het kussen moeten kunnen, anders is het nat als een harde opgeblazen voetbal een niet verend geheel. Het springkussen heeft dus continu toevoer nodig van “nieuwe” lucht. De blower moet dus continu aan blijven staan

Vraag:  De blower staat aan en toch wordt het kussen niet hard?

Antwoord: Dit kan meerdere oorzaken hebben, op volgorde wat meeste voorkomt.

  1. Er staat een luchtsluis open. Luchtsluis was da? Er zitten meerdere openingen in het kussen om lucht eruit te laten als je kussen uitzet. Dit zijn vaak ritsen onder een klittenband flap, vaak in de onderrand , soms bovenin. De ritsen/opening dient gesloten te zijn en de klittenband flap erover heen. Alleen het klittenband is niet voldoende.
  2. De blower draait niet hard genoeg (u hoort lage toeren of een zoemgeluid). Meest voorkomen oorzaak een te dun of te lang verlengsnoer , te veel verlengsnoeren aan elkaar. Meerdere stroomverbruikers op dezelfde groep
    1. Als u stekkerverdeeldozen gebruikt ( kort snoer met 4 of 8 stopcontacten), haal deze er tussen uit
    2. Test de blower rechtstreeks op een stopcontact binnen, draait hij dan veel harder. Dan is de oorzaak , de verlengkabel of teveel gebruikers op dezelfde groep.
    3. Probeer een andere verlengkabel
    4. Haal andere stroomverbruikers van de stroomgroep af waar kussen op staat.
  3. De blower is defect, dit probleem komt echt zelden voor, test hem voor de zekerheid altijd door hem rechtstreeks aan te sluiten op een vast stopcontact ( dit kan zonder dat hij aan het kussen vast zit). App of bel dan ga ik kijken of ik zo snel mogelijk een ander kan brengen.
    1. LET OP als blijkt dat de blower niet de oorzaak is, dan betaalt u 1 x transportkosten bezorgen ( Binnen 10km €25,00, daarbuiten €5 + €2 per km , bv 13 km = 13 x 2\€2 +€5= €61,)
  4. Er zit een gat/scheur in het kussen. Is dit voor aanvang, MELD dit METEEN, neem meteen een foto en neem contact op. ( liefst foto meteen appen) Maar aangezien ik alles controleer komt dit zelden voor en als het voorkomt, is het gat/de scheur vrijwel altijd veroorzaakt door uzelf of een van de gebruikers.
    1. Oplossing Kleine schade , repareren op locatie.
    2. Grote schade , indien voorradig omruilen voor een ander kussen.
    3. Er wordt niks gerepareerd, niks omgeruild , het event/feest stopt of in ieder geval het gebruik van het defecte artikel. (bv u event duurt tot 18:00 en de schade ontstaat om 17:30 , dan zal omruilen of repareren nooit meer op tijd zijn om iets bij te dragen)
    4. Er vanuit gaande dat de schade door u is ontstaan. Is het ook logisch dat de kosten voor reparatie voor u zijn. Tevens zullen de kosten voor eventueel transport (omruilen dan wel op locatie omruilen) ook aan u berekend worden.